Kjøpsbetingelser




Disse kjøps- og leveringsbetingelsene gjelder for Theseeedstore.no (Allafroer.se), som eies og drives av Idéladan AB. Allafröer.se tilbyr frø, planter og dyrkingsprodukter med mål om å gjøre det enkelt og morsomt å dyrke. Betingelsene gjelder for alle kjøp og bestillinger som gjøres på nettstedet av kunder som er bosatt i Sverige. Som kunde har du rett til å be om informasjon om personopplysningene dine i henhold til vår personvernerklæring.

Du har også rett til å be om at personopplysningene dine endres eller slettes. Hvis du har spørsmål, kan du kontakte oss via kontaktskjemaet på allafroer.se. Vi har som mål å svare på saken din innen 24 timer.

Informasjon og kontaktdetaljer







Idéladan AB 559311-2963 Hässelby 11 72592 Västerås E-post: info@allafroer.se Telefon: 0738-114488 www.allafroer.se

Kjøpsavtale

En kjøpsavtale inngås når du velger å registrere din bestilling i kassen. Ordrebekreftelse genereres da automatisk uten manuell gjennomgang.

Dersom det oppstår en feil i bestillingen vil vi kontakte deg for å håndtere saken videre, det kan være en reservasjon, at varen du bestilte har endret leveringstid eller andre uforutsette hendelser. Aldersgrense Vi inngår kun avtaler med myndige personer (18 år og over), eller mindreårige med tillatelse og godkjenning fra foresatte.

Eventuelle unntak er i henhold til Foreldrevettreglene. Priser Prisene vi har på nettstedet er priser inkludert moms. MVA er inkludert i totalkostnaden du ser i kassen, med mindre du bytter til en forretningsordre. Prisjusteringer kan også skje når som helst uten varsel. Prisene inkluderer ikke fraktkostnader. Eventuelle fraktkostnader legges til og legges til i kassen før du fullfører kjøpet.

Betalingsmetode

Vi tilbyr betaling via Qliro og Klarna. 
I kassen kan du betale med flere betalingsalternativer: Betal nå, Betal senere og Delbetaling.

Du kan også betale med swish. Tilbudene gjelder så lenge lageret rekker for hvert produkt eller til tilbudet avsluttes. Vi forbeholder oss retten til sluttsalg.

Levering og forsendelsesmetoder


Vi bruker PostNord og DHL for leveranser av varene våre fra vårt eget lager. De fleste frøordrer sendes enten som brev eller varebrev med Postnord.
Mer omfangsrike eller tyngre produkter sendes som pakker enten med Postnord eller DHL. Noen produkter sendes direkte fra våre leverandører, og da kan levering skje med andre speditører.

Leveringstid

Bestillinger sendes normalt innen 0-3 dager.

Vårt mål er å pakke alle bestillinger innen 24 timer på hverdager. Hvis en vare har en leveringstid som avviker fra dette, er det angitt ved siden av det respektive produktet. Planter har normalt en leveringstid på opptil 10 dager.

Hvilken leveringstid en plante har, fremgår av produktinformasjonen. Forsinkelser Vi ønsker å være raske på leveranser og gjør vårt beste for at dette skal oppleves slik når du bestiller fra allafröer.se.
Noen ganger kan det imidlertid oppstå forsinkelser, og vi kan ikke garantere levering på en bestemt dag. Vi tar forbehold om sluttsalg og eventuelle restordrer hos våre leverandører som kan påvirke leveringstiden.

Frakt kostnad

Fraktkostnaden vises alltid i kassen vår.
Vi leverer til hele EU pluss Norge Vi tilbyr gratis frakt på bestillinger over 695kr. (Gjelder ikke bestillinger med planter)

Uavhentede pakker


For pakker som ikke blir innløst, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for returkostnadene for de pakkene som returneres til oss. Ved uavhentede pakker med levende planter refunderes ikke bestillingssummen, da plantene ødelegges av transporttiden.

RETUR OG KLAGER

Angrerett

Som forbruker har du generelt krav på 14 dagers angrerett ved fjernhandel og utenfor forretningslokaler. Unntaket er blant annet Varer som raskt kan forringes. Levende planter inngår i denne kategorien og det er derfor ingen angrerett for levende planter og løker som du har bestilt hos oss. Angrerett gjelder heller ikke tilpassede produkter.
Angreretten gjelder fra det øyeblikket du har mottatt varene. For å gjøre returen så smidig som mulig, anbefaler vi at du kontakter oss på info@allafroer.se før du returnerer produktene, så hjelper vi deg med informasjon om hvordan du returnerer produktene. Du er ansvarlig for returfrakten og produktene sendes tilbake til oss i originalemballasjen. Varen skal være i ny stand og ubrukt. Du har rett til å undersøke varen nøye. Etter at vi har mottatt og sjekket dine returnerte produkter, vil vi returnere beløpet du har betalt til kontoen din innen 14 dager.

Feillevering

Hvis vi har sendt deg feil vare, kan du kontakte oss på kundservice@allafroer.se, så hjelper vi deg med å få de riktige varene. Vi er selvfølgelig ansvarlige for returfrakt av feil produkter og riktige produkter til deg.

Klager

I følge forbrukerkjøpsloven har du 3 år på deg til å klage på et produkt du har kjøpt. Sjekk alltid at produktet er feilfritt når du mottar produktet. Et produkt kan klages på dersom produktet har fabrikasjonsfeil eller på annen måte er defekt. Ved transportskader, meld fra direkte til transportøren ved mottak av varene og send oss en e-post til kundservice@allafroer.se, så hjelper vi deg med reklamasjonen.

Abonnement




Kunder må være minst 18 år for å kunne tegne abonnement. Vårt mål er å tilby spennende og rimelige abonnementsbokser for deg som dyrker. Når du har bestilt abonnementet ditt, vil du motta en bekreftelse til den e-postadressen du har oppgitt. Abonnementsavtalen innebærer at du som kunde vil motta levering av et produkt én gang per kalendermåned til den angitte adressen. Produktet består vanligvis av flere ulike varer som leveres i en spesiell pakkeløsning/boks.

Pris på abonnement


Prisen på abonnementet er inkludert moms og frakt. Du betaler abonnementet den siste virkedagen i hver måned, og vi sender abonnementet uken etter.

Bindingstid og oppsigelse av abonnement

Vi har ingen bindingstid på våre abonnementer. Frem til dagen før den månedlige betalingen gjøres, kan du velge å enten sette abonnementet på pause eller si opp det.
Dette kan du gjøre ved å logge inn på kontoen din hos oss eller ved å sende oss en e-post. Du har 14 dagers angrerett på abonnementsboksen din, men kan ikke velge å returnere utvalgte produkter fra boksen. Hvis du ønsker å kansellere og returnere abonnementsboksen, kan du kontakte oss på kundservice@allafroer.se. Du er selv ansvarlig for returkostnaden og vi vil da refundere pengene dine innen 14 dager etter at vi har mottatt produktene tilbake.

Alle frø Sverige 2024

Manage cookie settings