Kjøpsbetingelser

Disse kjøps- og leveringsbetingelsene gjelder for Allafroer.se, som eies og drives av Idéladan AB.
Allafröer.se tilbyr frø, planter og dyrkingsprodukter med mål om at det skal være enkelt og morsomt å dyrke.
Vilkårene gjelder for alle kjøp og bestillinger gjort på siden av kunder bosatt i Sverige.
Som kunde hos oss har du rett til å be om informasjon om dine personopplysninger i henhold til vår personvernerklæring. Du har også rett til å be om at dine personopplysninger endres eller slettes.
Har du spørsmål, kontakt oss via kontaktskjemaet på allafroer.se.
Vi tar sikte på å svare på saken din innen 24 timer.

Informasjon og kontaktdetaljer

Idéladan AB
559311-2963
Hässelby 11
72592 Västerås
E-post: info@allafroer.se
Telefon: 0738-114488
www.allafroer.se

Kjøpsavtale

En kjøpsavtale inngås når du velger å registrere din bestilling i kassen. Ordrebekreftelse genereres da automatisk uten manuell gjennomgang. Dersom det oppstår en eventuell feil i bestillingen vil vi kontakte deg for å håndtere saken videre, det kan være en reservasjon, varen du bestilte hadde endret leveringstid eller andre uforutsette hendelser.
Aldersgrense
Vi inngår kun avtaler med voksne (18 år og over), alternativt mindreårige med tillatelse og godkjenning fra verge. Mulige unntak er i henhold til Foreldreloven.
Priser
Prisene vi har på siden er priser inkludert mva. MVA er inkludert i totalkostnaden du ser i kassen, med mindre du bytter til en forretningsordre. Prisjusteringer kan også skje når som helst uten varsel. Prisene inkluderer ikke fraktkostnader. Eventuelle fraktkostnader legges til og legges til i kassen før du fullfører kjøpet.

Betalingsmetode

Vi tilbyr betaling via Klarna.
Med klarna kassa kan du betale med alle Klarnas betalingsalternativer: Betal direkte (kortbetalinger, bankoverføring og Klarna Direkt), Betal senere (faktura) og Split (avdragsordning 6, 12, 24 og 36 måneder og fleksible betalinger).
Tilbud
Gyldig så lenge lageret rekker for hvert produkt eller til tilbudets sluttdato. Vi forbeholder oss retten til sluttsalg.

Levering og forsendelsesmetoder

Vi bruker PostNord og DHL for leveranser av våre varer fra eget lager.
De fleste frøbestillinger sendes enten som brev eller rekommandert brev med Postnord. Kraftigere eller tyngre produkter sendes som pakker enten med Postnord eller DHL.
Noen produkter sendes direkte fra våre leverandører, deretter kan levering skje med andre speditører.

Leveringstid

Bestillinger sendes normalt innen 0-3 dager. Vårt mål er å pakke alle bestillinger innen 24 timer på hverdager.
Dersom en vare har en leveringstid som avviker fra dette, er det oppgitt med det respektive produktet.
Planter har normalt en leveringstid på inntil 10 dager. Leveringstiden for et anlegg er oppgitt i produktinformasjonen.
Forsinkelser
Vi ønsker å være raske på leveranser og gjør vårt beste for at du skal oppleve det slik når du bestiller fra allafröer.se. Noen ganger kan det imidlertid oppstå forsinkelser, og vi kan ikke garantere levering på en bestemt dag.
Vi forbeholder oss retten til sluttsalg og for eventuelle gjenstående tilbud fra våre leverandører som kan påvirke leveringstiden.

Frakt kostnad

Fraktkostnaden vises alltid i kassen vår. Vi leverer til hele EU pluss Norge
Vi tilbyr gratis frakt for svenske frøbestillinger over 250kr.

Uavhentede pakker

For pakker som ikke løses inn, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for returkostnader for pakkene som returneres til oss.
Ved uutløste pakker med levende planter refunderes ikke ordrebeløpet da plantene er ødelagt av transporttiden.

RETUR OG KLAGER

Angrerett

Som forbruker har du generelt krav på 14 dagers angrerett ved fjernhandel og utenfor forretningslokaler. Unntaket er blant annet Varer som raskt kan forringes. Levende planter inngår i denne kategorien og det er derfor ingen angrerett for levende planter og løker som du har bestilt hos oss. Angrerett gjelder heller ikke tilpassede produkter. Angreretten starter fra det øyeblikket du har mottatt varene.
For at returen skal gå så smidig som mulig anbefaler vi at du kontakter oss før du returnerer produktene dine på info@allafroer.se så hjelper vi deg med informasjon om hvordan du returnerer produktene dine. Du er ansvarlig for returfrakten og produktene sendes tilbake til oss i originalemballasjen. Varen skal være i ny stand og ubrukt. Du har rett til å undersøke varen nøye. Etter at vi har mottatt og sjekket dine returnerte produkter, vil vi returnere beløpet du har betalt til kontoen din innen 14 dager.

Feillevering

Hvis vi har sendt deg feil vare, kan du kontakte oss på kundservice@allafroer.se, så hjelper vi deg med å få de riktige varene. Vi er selvfølgelig ansvarlige for returfrakt av feil produkter og riktige produkter til deg.

Klager

I følge forbrukerkjøpsloven har du 3 år på deg til å klage på et produkt du har kjøpt. Sjekk alltid at produktet er feilfritt når du mottar produktet. Et produkt kan klages på dersom produktet har fabrikasjonsfeil eller på annen måte er defekt. Ved transportskader, meld fra direkte til transportøren ved mottak av varene og send oss en e-post til kundservice@allafroer.se, så hjelper vi deg med reklamasjonen.

Abonnement

Du som kunde må være minst 18 år for å søke om abonnement.
Vårt mål er å tilby spennende og rimelige abonnementsbokser for deg som dyrker.
Når du har bestilt ditt abonnement vil du motta en bekreftelse til den e-postadressen du har oppgitt.
Abonnementsavtalen innebærer at du som kunde får levering av et produkt til oppgitt adresse en gang per kalendermåned. Produktet består vanligvis av flere ulike varer som leveres i en spesiell pakkeløsning/boks.

Pris på abonnement

Prisen på abonnementet inkluderer mva og frakt.
Du betaler abonnementet den siste ukedagen i hver måned, og vi sender deretter abonnementet neste uke.

Bindingstid og oppsigelse av abonnement

Vi har ingen bindingstid på våre abonnementer. Frem til dagen før den månedlige betalingen gjøres, kan du velge å enten sette abonnementet på pause eller si opp det. Dette gjør du ved å logge inn på kontoen din hos oss eller ved å sende oss en e-post.
Du har 14 dagers rett til å angre abonnementsboksen, men kan ikke velge å returnere utvalgte produkter fra boksen. Hvis du ønsker å kansellere og returnere abonnementsboksen, kan du kontakte oss på kundservice@allafroer.se. Du er selv ansvarlig for returkostnaden og vi vil da refundere pengene dine innen 14 dager etter at vi har mottatt produktene tilbake.

Alle frø Sverige 2024